,

پارچه نسوز سیلیکون Fiberglass Cloth coated with Silicone

پارچه نسوز سیلیکون

پارچه نسوز سیلیکون از پارچه فایبرگلاس آغشته به رزین سیلیکون ساخته می شود . پارچه فایبر گلاس قادر به تحمل حرارتی تا حدود 650 درجه سانتیگراد است و نیز از خاصیت عایق الکتریکی بودن نیز برخوردار بوده و در محیط های شیمیایی هم می تواند یکی از اولین گزینه های مورد انتخاب باشد .

رزین سیلیکون در این محصول سبب شده تا الیاف پارچه فایبر گلاس در هوا پخش نشده و استحکام آن حفظ گردد . از دیگر مزایایی که سیلیکون به این پارچه داده است می توان به ضد آب شدن ، دوام و مقاومت حرارتی و کششی ، مقاومت در برابر تمام مواد شیمیایی ، اسیدی ، قلیایی و غیره اشاره کرد .

البته میزان تحمل حرارت روکش سیلیکونی در این محصول تا 300 درجه سانتیگراد است . پارچه نسوز سیلیکون به دو صورت یک رو و دو رو سیلیکون تولید می گردد ؛ بدین صورت که یک طرف و یا هر دو طرف پارچه نسوز فایبر گلاس به رزین سیلیکون آغشته می شود . پارچه نسوز سیلیکونی به برزنت نسوز نیز معروف است .

پارچه نسوز سیلیکون

این پارچه دارای انعطاف پذیری ، دوام و مقاومت در برابر روغن و آب ، مواد شیمیایی و به طور کلی مواد اسیدی یا قلیایی بوده و به سبب ویژگی های متعدد جزو یکی از پرمصرف ترین ها در صنعت به شمار می رود که ما در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم :

– استفاده به عنوان پرده حرارتی جهت عایق کاری کارگاه ها و کوره ها

– ساخت عایق های حرارتی پتویی

– کیسه های نسوز برای مواد روغنی

– ساخت نوار نقاله نسوز

پارچه نسوز سیلیکون