پارچه نسوز بازالت Bazalt Cloth

پارچه نسوز بازالت

پارچه نسوز بازالت از خانواده پارچه فایبرگلاس بوده و با نام ورمیکولیت فایبر گلاس نیز شناخته می شود . همان طور که می دانید الیاف شیشه و یا همان الیاف فایبر گلاس با کیفیت های مختلف در بازار موجود است .

پارچه بازالت از باکیفیت ترین و مرغوب ترین الیاف شیشه به نام ای گلس ( E-Glass ) ساخته شده است . اما موردی که پارچه نسوز بازالت را از دیگر پارچه های فایبرگلاس متمایز می سازد ، نوع بافت بسیار ویژه و پیشرفته آن است . این نوع بافت مخصوص ، سبب شده تا این پارچه مقاومت بیشتری نسبت به دیگر پارچه های فایبر گلاس داشته باشد .

البته مقاومت آن در برابر کشش نیز یکی از مهمترین مشخصه های این پارچه به حساب می آید . همچنین این نوع بافت پیشرفته سبب غیر قابل نفوذ شدن در برابر مایعات می شود . میزان حرارت و گرمایی که پارچه بازالت قادر به تحمل آن می باشد حدود 650 درجه سانتیگراد است .

البته در شرایط خاص آزمایشگاهی و به صورت غیر مستقیم تا 720 درجه سانتیگراد هم تحمل کرده است . این پارچه یکی از مهمترین گزینه ها برای جایگزینی نوار و پارچه نسوز آزبستی به شمار می آید ؛ زیرا هیچ گونه اثرات زیست محیطی بر محیط اطراف خود ندارد .

از دیگر ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر اسیدها ، باز ها ، اکثر حلال ها و سفید کننده ها اشاره کرد .
از موارد استفاده پارچه نسوز بازالت مشخصات کامل :

– مناسب ترین عایق حرارتی جهت کابل و شیلنگ و لوله

– برای تولید انواع دستکش و لباس های نسوز مانند لباس های آتش نشانان

– حفاظت از سیم ها و همچنین برد های حرارتی و الکتریکی

– مورد استفاده به عنوان درزگیر ، واشر و آب بند

پارچه نسوز بازالت