پارچه فایبرگلاس فویل دار Fiberglass Cloth coated with Aluminium

پارچه فایبرگلاس فویل دار

پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار از الیاف شیشه و یا همان الیاف فایبرگلاس بافته می شود . این پارچه از یک لایه فویل آلومینیوم بر روی سطح خود بهره می برد . وجود این آلومینیوم سبب می شود تا آسیب کمتری به پارچه برسد . همچنین موجب حفظ بیشتر استحکام پارچه و نیز افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی آن می گردد ..

پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار که نمونه ارتقا یافته پارچه فایبرگلاس است ، دقیقا تمام ویژگی های پارچه فایبر گلاس را دارد . این محصول قادر است حرارتی تا حدود 550 درجه سانتیگراد را تحمل کند . به سبب وجود فویل آلومینیوم تا 780 درجه سانتیگراد در شرایط خاص نیز تحمل آن بالا می رود . از ویژگی های آن می توان به ضد زنگ بودن , عایق حرارتی ، عایق الکتریکی و مقاومت مکانیکی بالای آن اشاره کرد .

پارچه فایبرگلاس فویل دار

پارچه فایبرگلاس فویل دار

اما از معایب استفاده از فویل آلومینیوم این است که سبب شده این پارچه نتواند در تمام محیط های اسیدی و بازی به خوبی کار کند .
از پارچه فایبر گلاس فویل دار برای تولید انواع لباس ، کاور و دستکش نسوز مانند لباس های آتش نشانان ، روکش ضد حریق ، عایق بندی مخازن و لوله ها و همچنین برای جلوگیری از آسیب های ترکش جوشکاری و ذغال آتش و همچنین برای کفپوش کارگاه هایی که حرارتی معادل ذغال سرخ دارند مورد استفاده قرار گیرد .
پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار
پارچه فایبرگلاس فویل دار به برزنت نسوز نیز معروف است . این محصول در ضخامت های 0.5 ، 0.8 ، 1 ، 1.5 ، 2 و 3 میلیمتر و عرض 100 سانتیمتر موجود است .

پارچه فایبرگلاس فویل دار

پارچه فایبرگلاس فویل دار