,

پکینگ تفلون گرافیت PTFE Graphit Packing

پکینگ تفلون گرافیت

همان طور که از نامش پیداست ، پکینگ نسوز تفلون گرافیت ، از نخ تفلون که بر روی الیاف آن یک لایه از گرافیت کشیده شده ، بافته شده است و با دو ساختار تولید می شوند که هر یک مصارف خاص خود را دارند:

متریال نوع اول این پکینگ نسوز از الیاف مرغوب تفلون با روکش گرافیت خالص تشکیل شده که خاصیت روان کنندگی داشته و حرارتی بین منفی 160 درجه سانتیگراد تا مثبت 280 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

از این محصول می توان در تمام ترکیبات شیمیایی (به جز فلزات آلکالاین و فلورین گازدار) ، پمپ های پیستونی، سانتریفوژها، شفت های موتور با سرعت پایین و نیز به عنوان درزگیر جهت آب بندی استفاده کرد.

متریال پکینگ نوع دوم تحمل حرارتی مضاعفی نسبت به نوع اول دارد . از نخ تفلون که به روی آن روکشی از گرافیت خالص کشیده شده تشکیل می شود . جهت حفظ استحکام بیشتر از روغن سیلیکون در ساختار این پکینگ آب بندی استفاده شده است . موارد کاربرد آن با نوع اول یکی بوده و جایگزین بسـیار مناسبی جهت انواع کاسه نمد با فشار ضعیف نیز می باشد.

پکینگ تفلون گرافیت

هر دو نوع پکینگ نسوز تفلون گرافیت از مرغوب ترین نوع الیاف بافته شده اند و با خاصیت روان کنندگی از پر استفاده ترین پکینگ های نسوز آب بندی به شمار می آیند.

ویژگی های پکینگ نسوز تفلون گرافیت

  • انعطاف پذیری بالا
  • ثبات حجمی
  • هدایت حرارتی خوب و …

این محصول برای بسیاری از بخش های صنعت مانند:

صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، شیمیایی ، داروسازی ، معدن ، فن آوری نیروگاه ، مواد غذایی و آشامیدنی ، تولید پمپ های سانتریفوژ ، کشتی سازی و غیره مورد مناسبی به شمار می رود.