,

پارچه نسوز فایبرگلاس Fiberglass Cloth

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه نسوز فایبرگلاس از الیاف شیشه یا همان فایبرگلاس بافته می شود . در این پارچه ، الیاف فایبرگلاس به عنوان تقویت کننده و مواد پلیمری به عنوان زمینه مورد استفاده قرار می گیرد . فایبر گلاس به دلیل کاربرد فراوان ، از جمله مواد پرمصرف در 20 سال اخیر بوده است . با توجه به الیاف به کار رفته در تولید آن ، حرارتی در محدوده 450 تا 800 درجه سانتیگراد را تحمل می کند .

از ویژگی های این پارچه می توان به خاصیت عایق حرارتی ، عایق الکتریکی ، ضد زنگ بودن ، مقاومت مکانیکی بالا و همچنین خاصیت ضد اکسید شدن این پارچه نسوز اشاره کرد . پارچه فایبر گلاس دارای انوع مختلفی از نظر نوع تولید و تنوع می باشد .

البته نحوه بافت و همچنین رنگ و عرض و تحمل حرارت هم از دیگر فاکتور های این پارچه می باشد که سبب شده امروزه ما پارچه نسوز فایبرگلاس را در ابعاد و اندازه ها و انواع گوناگون در اخیار داشته باشیم .

پارچه نسوز فایبرگلاس در محیط های شیمیایی هم از خود بهترین عملکرد را نشان داده تا در محیط های آزمایشگاهی هم یکی از پر استفاده ترین محصولات باشد . همچنین عایق حرارتی بسیار مناسبی نیز به شمار می آید .

به دلیل وزن بسیار سبک خود در زمینه های دوخت و بافت لباس های نسوز مانند لباس های آتش نشانان هم به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد . پارچه نسوز فایبرگلاس در انواع موارد آزمایشگاهی ، پرده های حرارتی ، تهیه انواع لباس ، کاور و دستکش های نسوز ، تولید انواع ماسک های حرارتی و ساخت کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد .

از موارد استفاده پارچه فایبرگلاس فقط به همین چند مورد اکتفا می کنیم ؛ زیرا به دلیل قابلیت های بسیاری که در پارچه فایبر گلاس وجود دارد باید در مقاله ای جداگانه به بررسی ابعاد دیگر این محصول بپردازیم .

 پارچه نسوز فایبرگلاس در ضخامتهای 0.1 ( 100 گرمی ) ، 0.2 ( 200 گرمی ) ، 0.43 ( 430 گرمی ) ، 0.5 ، 1 ، 2 و 3 میلیمتر و در ابعاد و اندازه های متفاومت دارد .

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه نسوز فایبرگلاس