,

پارچه فایبر سرامیک Ceramic Fiber Cloth

پارچه فایبر سرامیک

پارچه نسوز سرامیک فایبر یا فایبر سرامیک یکی از مقاوم ترین پارچه های صنعتی نسوز می باشد . میزان تحمل حرارتی آن 1260 درجه سانتیگراد است . 80 درصد این پارچه از الیاف نسوز آلومینا سیلیکات ساخته شده و 20 درصد باقیمانده را مواد آلی و فیبر نسوز تشکیل می دهند .

مواد آلی به پارچه نسوز فایبرسرامیک خواص بسیاری از جمله تقویت استحکام و مقاومت مکانیکی ، کششی و انعطاف پذیری می بخشد . پارچه نسوز سرامیک فایبر به دو صورت سیم دار و بدون سیم تولید شده که از سیم های نازک استیل یا فولاد و یا اینکنل در ساختار و بافت پارچه استفاده می شود .

نمونه سیم دار این محصول می تواند به نوعی ارتقا یافته این محصول تلقی شود . چرا که وجود این سیم ها سبب شده تا مقاومت کششی و همچنین استحکام این پارچه به صورت بسیار چشمگیری افزایش پیدا کند . البته وجود سیم در ساختار پارچه فایبر سرامیک موجب بالا رفتن تحمل گرمایی آن در شرایط خاص تا 1320 درجه سانتیگراد گردیده است .

پارچه فایبر سرامیک

موارد استفاده این محصول بسیار زیاد است که ما به چند مورد از آنها اشاره میکنیم :

برای عایق های دما بالا و قالب های کوره گداخته به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین برای تولید دستکش های نسوز و لباس های نسوز از آن استفاده می شود . شما حتی برای آب بندی بسیاری از محصولات خود می توانید از این پارچه استفاده کنید . به همین دلیل است که پارچه نسوز فایبر سرامیک یکی از مهمترین رقبای پارچه نسوز آزبستی به شمار می آید و بسیاری از کارخانه ها در حال جایگزین کردن این پارچه به جای پارچه آزبستی هستند.

پارچه فایبر سرامیک