,

پکینگ تفلون گرافیت آرامید PTFE Graphit with Aramid Packing

پکینگ تفلون گرافیت آرامید

پکینگ نسوز تفلون گرافیت آرامید از الیاف تفلون که به PTFE معروف است بافته شده است و به منظور حفظ استحکام و تقویت حرارتی و همچنین مقاومت این پکینگ از یک لایه گرافیت به روی تفلون استفاده شده است .

وجود گرافیت در این محصول موجب بالا رفتن قابلیت حرارتی و روانکاری آن می شود . اما چیزی که این نخ نسوز را از سایر پکینگ ها متمایز می سازد ؛ وجود الیاف یا نخ نسوز آرامید ( کولار ) در کناره های این پکینگ آب بندی می باشد .
همان طور که می دانید از الیاف آرامید برای ساخت جلیقه های ضد گلوله استفاده می کنند . الیاف کولار قادر به تحمل سایش بسیار بالا و همچنین قابلیت هدایت حرارتی و مقاومت در برابر کشش ، پارگی و فشار می باشد .

پکینگ تفلون گرافیت آرامید

مورد مناسبی جهت استفاده در محیط های دارای دما و فشار بالا می باشد . تحمل حرارتی آن حدود 260 درجه سانتیگراد بوده و تحمل فشار استاتیک این پکینگ تا 200 بار می باشد . به دلیل وجود الیاف آرامید در این طناب نسوز ، در شفت هایی با سرعت 10 متر بر ثانیه نیز کاربرد بسیار مناسبی دارد .

موارد استفاده این محصول عبارت است از :

صنایع پایه مانند پالایشگاه ها ، نیروگاه ها ، پتروشیمی ها ، صنایع غذایی و …

همچنین به صورت تخصصی و به صورت ویژه از این پکینگ نسوز در پمپ های پیستونی ، فاضلاب ، آب گرم ، روغن ، گریس ، آب خوراکی ، اسیدهای ضعیف شده و محلول های قلیایی استفاده می شود .

پکینگ تفلون گرافیت آرامید