,

پکینگ کربن آغشته تفلون Carbon Braided PTFE Packing

پکینگ کربن آغشته تفلون

همان طور که از نام این محصول پیداست ؛ پکینگ کربن آغشته به تفلون از الیاف نسوز کربن آغشته به روغن سیلیکون و تفلون بافته می شود . الیاف کربن علاوه بر تحمل گرمایی بالا ، از ضریب اصطکاک بالایی حتی نسبت به الیاف شیشه و کولار برخوردار می باشد . متغیر بودن ضریب اصطکاک آن سبب شده تا این پکینگ نسوز در دماهای مختلف پایدار بماند .

از مزایای دیگر پکینگ نسبت بسیار زیاد استحکام به وزن خود می باشد ؛ یعنی مقاومت کششی بسیار فوق العاده ای نسبت به وزن خود داراست ؛ به گونه ای که پکینگ کربن آغشته به تفلون تقریبا یک سوم فولاد وزن دارد اما 5 الی 10 برابر مقاومت دارد . پکینگ نسوز کربن آغشته به تفلون جهت آب بندی در محیط هایی با دمای منفی 50 درجه سانتیگراد تا مثبت 650 درجه سانتیگراد استفاده می گردد .

پکینگ کربن آغشته تفلون

از ویژگی های بارز این پکینگ ، استحکام مکانیکی و حرارتی بالای آن می باشد .
این محصول در برابر اشعه ایکس و مواد شیمیایی از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و در کلیه محیط های اسیدی و بازی ( البته نه به صورت بسیار قوی ) قابل استفاده می باشد . تفلون با نام اختصاری PTFE و روغن سیلیکون دیگر متریالهای تشکیل دهنده پکینگ کربن آغشته به تفلون می باشد .

به آن صورت که روی هر یک از الیاف کربن لایه ای از تفلون و روغن سیلیکون که به هم میکس شده اند کشیده می شود . به علت وجود همین مواد ، در آب بندی مایعات فرار (به جز اسیدهای قوی ، حلال های مواد آلی و سیالات) و در جاهایی که آلودگی مجاز نباشد ، مانند پمپ های گریز از مرکز ، پمپ های شناور و شیر آلات مورد استفاده قرار می گیرد.
از دیگر کاربرد های پکینگ کربن آغشته به تفلون :
– مورد استفاده در آب بندی دستگاه های مربوط به صنایع غذایی ، صنایع دارویی و صنایع شیمیایی
– مورد استفاده در انواع پمپ
– مورد استفاده در انواع میکسر
– محصولی پرمصرف در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی