,

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار Fiberglass Tape coated with Aluminium

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار یکی از مهمترین محصولات در زمینه مواد نسوز ( مواد دیرگداز ) می باشد . این محصول که از جزو گروه نوار نسوز به شمار می رود ؛ از فویل آلومینیوم و پارچه فایبرگلاس ساخته شده است . پارچه فایبر گلاس موجود در این محصول در شرایط آزمایشگاهی قادر به تحمل حرارتی در حدود 650 درجه سانتیگراد می باشد .

البته در محیط کار و در وجود عوامل مخرب و تاثیرگذار دیگر بر روی این پارچه نسوز ؛ میزان تحمل دما را به 580 درجه سانتیگراد کاهش می دهد . لازم به ذکر است که نوار فایبرگلاس فویل دار در محیط های سرد نیز مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است در دمای منفی 40 درجه سانتیگراد نیز به فعالیت خو ادامه دهد .

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار

به منظور جلوگیری از پخش الیاف فایبر گلاس و همچنین تحمل حرارت ، کشش و سایش بیشتر ؛ بر روی این نوار نسوز لایه ای از آلومینیوم ( معمولا ضخامت آن به یک میلیمتر نیز میرسد ) ، کشیده شده است . این لایه از آلومینیوم با استفاده از چسب هایی مانند چسب پلی اتیلن که که معمولا این چسب به صورت چند لایه استفاده میشود ، به پارچه فایبر گلاس متصل می شود .

به همین دلیل نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار را میتوان نمونه پیشرفته تر و یا در اصطلاح نمونه آپدیت شده 0 دانست . عملکرد بسیار مطلوب تر در طیف گسترده ای از دما ها و همچنین استفاده ار مواد اولیه و متریال کیفیت بالا سبب شده تا نوار نسوز فایبر گلاس فویل دار لقب پرفروش ترین نوار نسوز یک دهه گذشته را به خود اختصاص دهد . نوار فایبرگلاس فویل دار از مهمترین جایگزین های نوار آزبست به حساب می آید .

یکی از مهمترین قایبلیت های نوار فایبرگلاس فویل دار ؛ عدم لایه لایه شدن در برابر حرارت می باشد . نوار نسوز فایبر گلاس فویل دار در عرض های 5 و 10 سانتیمتر و در ضخامت های 1.5 و 3 میلیمتر تولید و عرضه میگردد .

نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار

مهمترین کاربردهای نوار نسوز فایبرگلاس فویل دار:

– مورد استفاده در تهیه و دوخت منسوجات نسوز از جمله ( کیسه نسوز ، دستکش نسوز ، انواع لباس نسوز و … )

– مقاومت در برابر بخار آب و سرعت انتقال بخار آب در آن تا 5/75 نانوگرم / N.s

– مناسب برای بسته بندی ایزوله برای دستگاه های مواد بسته بندی و خط لوله

– مورد استفاده در عایق بندی انواع اگزوز و لوله های انتقال حرارت

– عایق بندی و جلوگیری از صابت ترکش های جوشکاری

– عایق کردن کابل و سیم های برق در آتش سوزی

– عامل مهم در مقاومت گرمایی کوسن ها