,

ورق کلینگریت بدون آزبست Non – Asbestos Gasket Sheet

ورق کلینگریت بدون آزبست

با توجه به ممنوعیت هایی که برای استفاده از آزبست وجود دارد در بسیاری از صنایع ، از ورق نسوز کلینگریت بدون آزبست ( نان آزبست ) استفاده می شود . ورق نسوز کلینگریت به دلیل استفاده زیاد به یک محصول جهانی تبدیل شده است .
اما برای استفاده در محیط های بهداشتی مانند آزمایشگاه ها و یا تعمیرات بیمارستان باید حتماً از ورق نسوز نان آزبست استفاده شود . در این ورق از ترکیباتی مانند آرامید ، فایبرگلاس ، کربن ، سرامیک ، کولار و غیره استفاده شده است .
با توجه به شرایط و محیط کار ، دمایی تا حدود مثبت 550 درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می کند . ضمناً این محصول در دمای منفی 100 درجه نیز کارایی لازم را داراست . این ورق نسوز در دو نوع در بازار موجود است .
نوع اول بدون سیم و نوع دوم که به نوعی ارتقا یافته ورق کلینگریت بدون آزبست است ؛ از رشته سیم های استیل و یا فولاد در داخل ساختار خود بهره می برد . وجود این سیم ها سبب شده تا ورق نان آزبست سیم دار مقاومت بیشتری در برابر فشار ، کشش و حتی حرارت از خود نشان دهد .
کاربرد این ورق مانند ورق نسوز کلینگریت بوده و در ضخامت های 0.5 تا 6 میلیمتر و در ابعاد مختلف که عمدتاً 150 در 150 سانتیمتر است ، موجود می باشد .

ورق کلینگریت بدون آزبست

این ورق با نام های ورق ویکتوریا ، ورق نسوز و ورق واشر نیز شناخته می شود .

از معروف ترین برند های آن می توان به :

فرنزلیت (Ferenzelit) ، کلینگر (Klinger) ، بروگمن (Burgmann) ، تماک (Temac) ، تومبو (Tombo) ، تسنیت (Tesnit) ، اکسترا (Extra) و متریال (Material) اشاره کرد .